Friday, November 12, 2010

Akhirnya My Princess 1 Year..

Salam...

Setahun yg lepas... pada tanggal ini 13.11.2009 aku telah selamat melahirkan seorang bayi perempuan yg sungguh comel... Selama 9bln ku kendong ke hulur ke hilir... tak pernah sesaat pun daku tinggalkannya... kemana sahaja aku pergi aku akan membawanya bersama... betapa kasihnya seorg ibu terhadap anaknya... apa yg aku alami sekarang suatu ketika dulu pernah dirasai oleh mak ku... betapa besarnya perngorbanan mak n abah tuk membesarkan anak2nya... sesungguhnya jasa kalian memmang tidak terbalas oleh kami adik beradik...

Teringat kembali saat2 di mana aku berada di hospital... masa tu tuhan je yang tahu perasaan aku ketika itu.. macam2 ader, takut, gembira semuanya ada... mana taknya inilah pengalaman pertamaku melahirkan... wah2 mula2 tu aku cool jer... iyalah nk kata sakit sgt pun idak.. cam biasa2 jer.... cuma apabila di induse baru sikit demi sikit kesakitan tu terasa... uwaaaa sakitnya... sungguh aku btul2 tak tahan sakitnya... mmg sakit sgt... lastly aku di maklumkan oleh doktor yg aku kene operate... apa! operate! wah takutnya tapi time tu aku dh rs menyerah jer.. korang nk wat aper pun buat jerlah... hubby lak time tu otw balik... doktor dah maklumkan yg die dah call my hubby for pengesahan...

akhirnya penantianku n hubby berakhir bila ku terpandang seorg bby gugurl yg sungguh comel.. " Qaseh Nurhani Qalesya " itulah nama yg aku sendiri berikan untuk anakku... walaupun aku ketika itu tak berapa nk larat ku gagahkan jugak.. n sapa sangka org yg bertubuh sekecil aku nie mempunyai banyak susu... seronok qalesya dpt mnm susu ibu btul2 after ibu selesai di operate.. alhamdulillah, syukur sgt ke hadrat ilahi atas kurnian n anugerah yg diberikan ni...

Sekarang, pada tarikh ini 13.11.2010 genaplah qalesya setahun... sekejap je masa berlalu.. begitu pantas masa berlalu... apa pun pengalaman membesarkan qalesya mmg menguji ati n naluri ibu... ibu n daddy syg qalesya.... semua org sayangkan qalesya...

Istimewa buat anak ibu... "Qaseh Nurhani Qalesya" --> ibu doakan semoga qalesya menjadi anak yg solehah di dunia n akhirat.. Moga diberikan kesihatan yg baik... Be a good gurl ye sayang... we luv u so much... muahhhh

Salam Sayang :: LiYa QaLesYa ::

No comments:

Post a Comment