Monday, February 20, 2012

February Special Date....

17hb Feb genaplah abang sulungku 33 tahun...
aku ingatkan dekat adik2ku yang that day hari jadi yeop..
mungkin kami tak serapat mana tapi tali persaudaraan kami kuat..
mungkin juga semua tak pandai nak show off kasih sayang antara satu sama lain..
tapi dalam diam mereka semua tetap di hati...

seperti biasa aku tak pernah lupa hari lahir yoep...
so macam biasa juga akan aku sms ucapan selamat hari lahir padanya...
Tak sangka pula dia reply cam tue...
nak tau apa yang dia reply...
"ok esk yop balik kg"
hati memang gembiralah sebab dia kata dia nak balik...
dan seperti biasa mak yang paling happy..
sebab anak sulung dia balik... hihi
aku pun berkira-kira nak celebrate besday dia ..
alaaa just buat simple jer.. beli kek dan makan-makan...
malam tu aku suruh nyah(second abg) pergi beli satay...
sebab peti ais umah mak dh penuh.. kek beli kemudianlah...
kebetulan makcik pun ada kat rumah.. kunun2 boleh celebrate samalah..
mana tau tunggu kul 10 tak smpai jugak.. kul 11 pun tak juga..
aLih2 makcik pun mintak diri tuk pulang sbb lama dia tunggu..
yeop sampai kul 12 lebih cam tu... so satay ada juga aku simpankan ...
mak siap masak tp tak ada lah nasi minyak n bagai...
just masakan yg simple..tapi semestinya air tangan seorang ibu itu lebih sedapkan...
tapi tak tahu lah kenapa mlm tu jadi malam yang sikit hambar..
esok paginya pun cam gitu juga...
so segala plan semuanya macam serba tak kena..
hari itu pun berlalu dengan begitu jer...
tak tahu apa yang mak fikir..
tapi semoga allah swt tabahkan hati mak...
melayan kerenah kami adik beradik... :(

buat abang sulungku...
selamat hari lahir yeop.. moga diberikan kesihatan yg baik dan dimurahkan rezeki hendaknya. tak lupa juga semoga berbahgia bersama-sama keluarga tersayang....
whatever pun kami tetap sayangkan yeop selamanya...
^_^


No comments:

Post a Comment