Wednesday, May 29, 2013

Duhai Hati.... Jangan Bersedih

kadang-kadang bukan hari-hari hati kita ni sentiasa dalam mood gembirakan... Ada masanya kesedihan tak pernah belalu... Akan bertandang selagi kehidupan ni kita lalui.. Sedihnya hati.. Pilunya rasa baru nak rasa okeydan gembira dah datang pula satu lagi masalah yang tak di sangka-sangka.. Baru pertalian itu nak kembali erat jadi balik sesuatu yang pasti akan menjarakkan sesuatu perhubungan kembali... Apakah kegembiraan yang aku rasakan ini akan kembali suram kembali... Ya Allah apa yang harus aku lakukan sekarang nie... Nampaknya aku terpaksa simpan kegembiraan aku rasa sekarang nie sehingga keadaan kembali tenang kembali... Ye..!!! Aku sebagai seorang hamba tidak pernah lekang dari melakukan kesalahan dan kesilapan... Apa yang perlu aku lakukan sekarang nie... Aku sedaya upaya untuk mencari kesempurnaan dalam kehidupan untuk membahagiakan semua orang walaupun kadang-kadang amat memeritkan tetapi sering kali tewas di pertengahan jalan... Aku menolong orang bukan untuk budiku dikenang atau dibalas ... Biarlah ia menjadi sahamku di sana nanti..  Aku juga sedaya upaya untuk tidak menyusahkan hati semua orang tapi seringkali melakukannya ....Betul orang kata kawan di kala gembira sentiasa ada tapi kawan di kala berduka payah dicari...Sekadar mendengar luahan hati itupun payah ke?  Duhai hati tabahlah dikau ye ... :(

16 comments:

  1. tabahkan hati ok
    anum ada bleh dgr luahan semua

    ReplyDelete
  2. sabar yer Liya..
    moga semua masalah akan selesai~

    ReplyDelete
  3. duhai liya..jgn bersedih ye..kuatkan semangat..

    ReplyDelete
  4. sabar la ya. budi yang baik tak semestinya dapat balasan kat dunia. insya allah tolong orang besar pahalanya..

    ReplyDelete
  5. nape ni liya.. berat je rasanya bila baca luahan ni...

    ReplyDelete
  6. jgn stress2 dear..Allah sayang kite,tu lah kite semakin di tenggelami dengan ujian dan dugaan....kuatkan semangat ek ;)

    ReplyDelete
  7. Sabar ye liya. Dugaan datang di kala gembira. Tentu ada hikmahnya. Sabar k

    ReplyDelete
  8. Sabar bnyk2 ye..
    Mungkin apa yg berlaku ni ada hikmahnya.
    Smga hubungan itu kembali terjalin..
    Take care :)

    ReplyDelete
  9. jgn bersedih2 ye liya..moga semua urusan dipermudahkan Allah....

    ReplyDelete
  10. betul tu
    dulu el pun ada mood sdih
    smlm baru ok..tu pun jenuh
    kdg2 ati ni keras sgt
    tp xpelah asal kita tahu apa yg kita buat
    antara kita ngan Dia kan
    hope semua ok ok je kt sn ea

    ReplyDelete
  11. Jika kita mengharap pd manusia, kita boleh saja kecewa...

    Inilah ayat yg saya pegang, bila2 rasa kecewa dgn seseorang. Allah jua tmpt terbaik utk mengadu harap.

    ReplyDelete
  12. Dah nama pun manusia liya...... Selayaknya diuji ....,sabarlah wahai hati...... Moga ada penyelesaiannya nanti

    ReplyDelete
  13. Sebaiknya mohon pada Allah moga diberi kesabaran yg tinggi.
    Serah pada Allah moga semunya dipermudahkan.

    ReplyDelete
  14. moga semuanyer ok yer liya & bertabah yer

    ReplyDelete