Tuesday, April 5, 2011

Kehidupan kita hari ini.

Assalammualaikum wbt....


Lama dah tak menulis di sinikan... Actually banyak perkara yang berlaku sejak akhir-akhir ini.. but dont have enough time to spent here... Apa yang aku rasa sekarang sememangnya tak dapat diluahkan oleh perkataan tak dapat dirungkaikan oleh kata-kata..terlalu banyak dan menyesakkan dada... Tapi aku tahu di sebalik semuanya ini pasti ada ganjaran yang ALLAH akan berikan kepadaku.. Ya Allah semoga aku menjadi insan yang tabah untuk mengharungi segala ujian dan dugaan di dunia pinjaman olehMU kepadaku.

Tak semua yang kita harapkan akan kita dapat... yes..!!! itu sudah semestinya dan aku tahu sudah tentunya semua orang tahu.. tapi kita as human being kadang-kadang hanya pandai mencari kesalahan dan kesilapan orang lain.. kesilapan sendiri..!!! apa kita tahu.. kadang-kadang apa yang kita fikir baik tak semestinya baik juga difikirkan oleh orang lain... thats i'm rite? kita rasa kita dah buat sebetul dan sebaik boleh kepada semua..tapi kenapa di mata orang lain tetap rasa salah..? makanya tepuk dada tanyalah iman kita sendiri.. bagi aku apa yang penting apa jua yang kita buat biarlah di redhai ALLAH dan kedua ibu bapa kita..

Hidup di dunia ini hanyalah pinjaman.. bila-bila masa yang berhak akan mengambilnya dari kita... kalau tak hari ini, mungkin esok.. kalau tak esok pun mungkin minggu depan, tahun depan.. or another 20 years lagi ke.. mana kita tahukan... Semoga kita di tempatkan di kalangan orang-orang beriman..( Amiinnn )... berbicara pasal kehidupan... iya...!! memang banyak sungguh onak dan duri.. ada kemanisan, ada kedukaan ada bermacam-macam jenis perasaan yang kita rasakan... tapi apakah setiap rasa itu kita ungkapkan perkataan SYUKUR.. !!! aku tahu kalau sesuatu yang baik mungkinlah ada rasa syukur @ alhamdulillah kita ucapkan... kadang-kadang kita lupa juga kan... bila dah rasa seronok sangat lupa ALLAH.. tapi kenapa bila hati tak keruan, masalah bertimpa-timpa.. kenapa baru time itu kita nak ingatkan ALLAH..?? Adil ke kta rasa bagi ALLAH untuk terimanya... So buat ingatan pada semua termasuklah pada diriku ini sendiri... tak kira di mana kita berada.. sejauh mana kehebatan kita, pangkat kita, kemewahan kita... ingatlah ALLAH kerana dia maha mengetahui segala-galanya... mungkn satu hari nanti semua itu akan di tarik balik dengan sekelip mata kan... siapa yang tahu kan... ^_~


No comments:

Post a Comment