Wednesday, February 6, 2013

Alahaii Macam-Macamlah Ini Budak... ^_~

Kejadian petang semalam masa dalam kereta

Ibu : Eeee adik korek hidung yerk... (sambil tu Qalesya tengah korek hidung tapi malu2 dengan ibu)
Qalesya : Mana ada lah ibu, adik bersihkan hidung adik nie haaa... 
Ibu : Bersihkan hidung..!!! korek hidung le tu... Eeee tak senonoh le adik nie.. 
Qalesya : Daddy kata bukan korek hidunglah ibu .. bersihhhkan hidungggggggg
Ibu : Bila masa lak daddy kata cam gitu kat adik? 
Qalesya : Adaaaaaaa.... 
Ibu : (Hahaha dah tak tertahan nak gelak dengan gelagat dia nie.. ada-ada je lah budak kecik nie )

Sebenarnya Qalesya memang tengah selsema.. Pastu selsema dia lak cam dah kering tu yang dia buat cam gitu tue..Tak selesa sebenarnya...

Daddy sampai rumah je terus ibu tanya kat daddy.. Betul ke dia ajar Qalesya cam tue.. Tapi Daddy kata entah ler... Sambil sengeh-sengeh ...  Macam-macam le 2 beranak nie...






16 comments:

  1. pandai qalesya.. betullah tu cuci hidung .br nice sket didengar

    ReplyDelete
  2. hehehe budak2 mcm tula liya.. lg2 yg sdg menaik nak membesar ni.. mmg kelakar dgn telatah anak2 ni..

    ReplyDelete
  3. comel bertudung..tak kisah le korek hidung ke atau bersihkan hidung..dua2 pun pasal hidungkan adik..:)

    ReplyDelete
  4. hahaha..comel...kdg2 gelagat depa ni buat kita tak tahan gelak..ada je kan?.anak sy pun mcm tu lah skrg ni..mulut tak reti diam..mmg penghibur hati!;)

    ReplyDelete
  5. betul le tu. kalau tak korek hidung tu mcm mana nak cuci hidung.. hahahaha... lawak la dia...

    ReplyDelete
  6. pintar qalesa..wah cantik bertudung..comel

    ReplyDelete
  7. Adik sangat comel dan bijak lagi menjawab ye:)

    ReplyDelete
  8. kiutnye dia..:)
    pandai plak bercakap~ hehehehe

    ReplyDelete
  9. selsema ker..sama cam antielah qhalesya...

    ReplyDelete
  10. Hehehe.....Qalesya nnti sila bersihkn hidung 5x sehr semasa berwudhuk ye... :)

    ReplyDelete
  11. comelnya senyuman dia sambil tutup mata.... qalesya ni suka sakat mama ea....

    ReplyDelete