Friday, February 22, 2013

Demi Iman ... Bangunlah :(

Sambungan dari kisah dalam entry yg ni .. klik -- >  PERGINYA TAKKAN KEMBALI ...Tak tahu nak kata apa... :((

22 Februari 2013 
update dari adik arwah 

Status penghantaran jenazah kakak ke kedah:
11.50pg-1.00ptg (sandakan - k.kinabalu)
6.00ptg-9mlm (k.kinabalu-k.lumpur)
12.00mlm-1.00pg sabtu (k.lumpur-penang)
1.00pg-3.00pg van jenazah dr penang ke jitra.
InsyaALLAH akan terus dibawa ke binjal, jitra (kg abah) utk dikebumikan.
 — with Nurul Alyani.

Assalamualaikum..kpd semua sahabat2 Nurul Alyani, insyaallah jenazah beliau akan sampai di Kg Asun, Jitra Kedah pd pukul 12. Jadi kpd sesiapa yg ada kelapangan,boleh la kesana mlm ini..Mari kita doakan semoga roh arwah yg kita sayangi ditempatkn dlm kalangan yg dicintai oleh Allah SWT..amin

** Di sebabkan mereka tak dapat request mercy flight mereka terpaksa transit banyak tempat. Semoga Allah swt mempermudahkan urusan mereka untuk membawa jenazah pulang dan dikebumikan di sini.. :(

Perkembangan terbaru suami arwah 

Status abg khalis : ALHAMDULILLAH, abg khalis sudah buka mata. Tp masih separuh sedar. Ada respon bila dibacakan alQuran & rakaman video iman.
Mohon doa & harapan pd abg khalis...
Allahuma amin...
 — with Nurul Alyani and Mohd Carlish.



Khalis, Semoga awak cepat sembuh dan tabah mengharungi kenyataan yang bakal awak ketahui nanti.. Sesungguhnya Allah lebih sayangkan Yani... Kasih sayang Allah buatnya lebih dalam daripada kita nie... Semoga dia damai di sana dan di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Kita doakan dia sama-sama yer... Awak mesti kuat demi NURUL IMAN tau. dia amanah yani untuk awak dan kita semua yang masih hidup nie.. 

Nurul Iman, Aunty Sekeluarga doakan iman jadi anak yang solehah ye.. Nanti dah besar rajin-rajin sedekah ibu al-fatihah & bacakan Al-Quran hadiahkan buat ibu yer... Aunty bangga dengan ibu iman. apa yang aunty dapat rasakan mesti masa kejadian dia pegang & peluk iman sekuat hati dia supaya iman selamat.. ialah bukan mudah 100m ibu & ayah iman tercampak dari kereta. Allah swt jer yang tahu macammana keadaan masa kejadian. Aunty pun tak dapat nak  bayangkan. Sedekahkan bacaan yassin banyak2 buat ibu ye sayang... :((

24 comments:

  1. mg arwah aman di sana..saya tak ikut dari awal kisahnya...sedey baca...

    ReplyDelete
  2. Semoga yang tinggal tetap kuat mengjadapi digaan ini...

    ReplyDelete
  3. alhamdulilah ayah iman bertambah baik keadaannya..

    sebak tgk iman..moga iman kuat ye

    ReplyDelete
  4. Sunguh kakak sangat terharu. Moga yg pergi selamat disemadikan dgn sempurna dan yg ditinggal jgn lupa doakan mereka ditempatkan bersama kalangan yg beriman.

    Salam takziah dari kakak

    ReplyDelete
  5. sedey kan kak liya.. walaupon kite tak rapat sangat sebab arwah senior block G tapi terasa juge kehilangannya.. semoga arwah kak yani tenang di sane.. aminnn..

    ReplyDelete
  6. Allah... saya cuma mampu sedekahkan Al-Fatihah buat arwah... semoga Iman tabah...

    ReplyDelete
  7. sebaknyer KA.. salam takzaih & sama2 kita sedekahkan alfatihah

    ReplyDelete
  8. Sedihnya sya tgk wajah iman...tak terbyg condition arwah yani. Tabahlah iman...ada hikmah atas apa yg berlaku.moga khaliss cepat sedar.menitik air mata sya..tak sangka google nma yani terjumpa blog awk. Sya nk sgt tgk wajah iman lps kmlgn...pilunya hati ni..

    ReplyDelete
  9. menitis air mata ini baca entry ni. tak tahan sebak.

    ReplyDelete
  10. ya allah..sebak nya baca. . Yani adalah sahabat saya masa di smgr... Satu kelas dan satu dorm..yani mmg seorang yang sgt baik hati... Semoga arwah tenang di sana.... Al fatihah...
    Kpd suami arwah yani, karlish...cepatlah sedar demi iman....
    iman jadi anak yg solehah yer sayang..doakan ibu,mu bahagia di sana....

    ReplyDelete
  11. ya allah..sebak nya baca. . Yani adalah sahabat saya masa di smgr... Satu kelas dan satu dorm..yani mmg seorang yang sgt baik hati... Semoga arwah tenang di sana.... Al fatihah...
    Kpd suami arwah yani, karlish...cepatlah sedar demi iman....
    iman jadi anak yg solehah yer sayang..doakan ibu,mu bahagia di sana....

    ReplyDelete
  12. terkejut dan terharu baca ni...
    takziah ye atas kepergian arwah.. banyakkan doa kepada arwah... kecil lagi anaknya tu..kesian sangat tu

    ReplyDelete
  13. smga ayah iman cpt sembuh & dpt jaga iman. smga iman jd anak solehah & sentiasa doakan ibunya.

    ReplyDelete
  14. sebak dan sedih sekali kisah mereka..semoga iman dan ayahnya tabah...semoga aruah tenang disana

    ReplyDelete
  15. terharu sgt..semoga mereka tabah.Allah

    ReplyDelete
  16. Kasihan anak kecil tu.. moga dia akan mendapat kasih sayang sebaiknya... didunia ini

    ReplyDelete
  17. Allah sebaik perancang..moga Iman dpt menerima berita ini dan paham keadaan ini 1 hari nnt...moga Iman jd anak yg solehah..amin.

    ReplyDelete
  18. sebaknya tengok Iman, mg dia membesar dengan penuh kasih sayang

    ReplyDelete
  19. Ketentuan Allah tak dapat kita mengubahnya kan...moga bila en. khalis sedar nanti bisa menerima hakikat yg baru..inshaallah...apapun semoga Iman membsar ttp dgn penuh kasih sayang wpun tanpa ibunya...inshaallah

    ReplyDelete
  20. Ya Allah sebaknyerrrr...xtau nk kata apa...moga tabah dan wani doakan arwah tenang disana

    ReplyDelete