Monday, February 25, 2013

No more sKIRT .. no more Short Pants.. HeHE

Macam-macam le budak kecik ni weekend hari tue.. Tengok tu siap pakai kasut stokin bagai kat dalam rumah.. (nasib baik kasut tu mmg dari kotak tak pakai kat luar lagi)
Hehehe kebetulan saja je lah pakaikan dia seluar pendek(mcm dalam gambar kat bawah tu) sebab kat rumah je kan... iye lah nanti siapa nak pakaikan..

 Boleh dia kata.. 

Qalesya : Ibu..!! tak ada seluar lain ke? Seluar ni pendek.. malu le.. nanti kalau daddy balik marah adik macam mana?? 
Ibu : (Terdiam terus hehehe... Terkena sudah.. ) ... alaaa adik kat rumah tak pe lah pakai cam ne.. kalau keluar memang tak bolehh... seksiii hehe
Qalesya : Lain kali ibu beli seluar panjang je tau .. 
Ibu : Iye lahhhhhhhh sayangg  ^_~

Qalesya sejak dah petah berkata-kata ni cam ne lah dia... ada sekali tu liya belikan dia skirt  (lama dah.. tahun lepas lagi).. hahaha memang tak hingin dia nak pakai... pakaikan bawa pergi keluar lagilah sibuk suruh ibu buka balik .. hehe

ALHAMDULILLAH...  Moga jadi anak yang SOLEHAH ye sayanggg . ^_~






15 comments:

  1. Bagus galesya nie ..kecik2 dah ade rs malu...elok dipupuk2 kan..biar jd habit..:)

    ReplyDelete
  2. wah terkena ibu dia..hiih..itulah kalau anak dah pandai cakap..kita pulak diajarnya..tapi baguslah kiranya dia menerima yg baik...

    ReplyDelete
  3. hihihih..Alhamdullilah....Qalesya dah dicampakkan hidayahNya sejak kecil...moga Qalesya jadi anak yg solehah ya :)

    ReplyDelete
  4. baguih2 teladan yang baik untuk diikuti.. anak2 akakpun sama dah tak simpan skirt pun sekarangni sebab buat menyemak almari pakainya idak.. susah sesangatler.. tp ada gak simpan dua tiga kot2 dapat pujuk lagi...

    tapikan tengok budak pakai skirt cantikjerkan...

    ReplyDelete
  5. Kalau dari kecik dah tak biasa pakai yg pendek2.. Lps2 tu mmg dia mesti takmo. Bagus jugak kan..senang.

    ReplyDelete
  6. Dofollow blog ni
    Klang? Akak pun duk dan kija kat klang tp portnye,,.
    Senang le nak latih anak kalau kecik2 dah x suka skirt dan suar pendek..
    Anak akk plak susah sangat nak berenggang ngan skirt... lagi2 skirt minnie ke, powerpuff girl ke,.. susahnyeee...

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah, bertuah liya dapat anak cam qalesya ni :D ..jeles aunty tau ..hihi semoga qalesya jadi anak yang solehah ye ..doa ni berterusan sampai qalesya besar tau ...

    ReplyDelete
  8. jadi anak yg solehah ye sayang qalesya...amin..

    ReplyDelete
  9. HA AH BUDAK2 PANDAI MALU..SIGNAL YG BAGUS TU..

    ReplyDelete
  10. qalesya pandai cakap bagus...moga jadi anak solehah yer

    ReplyDelete