Tuesday, July 3, 2012

Bagaimana Nak KUAT bila Diuji...


Bagaimana nak kuat bila diuji?
Cuba hayati kata-kata ini,

Orang yg kuat jiwanya ialah orang yang melihat gangguan dan tekanan hidup bukan sebagai ancaman kepada dirinya,tetapi sebagai satu latihan ke arah mencapai matlamat hidup iaitu mencari keredhaan ALLAH walaupun terpaksa menempuh berbagai kesusahan dan kesulitan.Ingatlah sahabatku sekelian,kehidupan ini akan menjadi lebih membahagiakan bila seseorang itu dinaungi rahmat dan kasih sayang ALLAH.

Ya Allah,ampunkanlah aku..kerana adakalanya aku salah sangka kpdMU..
Engkau mengujiku kerana luasnya kasihMU padaku...tapi aku menyangka Engkau tidak sayang padaku ya Allah...


Ya Allah,berilah aku kebahagiaan yang abadi hingga bertemu denganMU di dalam syurga..
Malunya aku meminta syurga dariMU ya Allah kerana banyaknya dosaku padaMU..
Namun aku yakin dengan kasih sayangMU yang pasti menerima taubat para hambaMU..
Ampunkanlah segala dosa kami ya Allah..
Terimalah taubat kami ya Allah..
Ya Allah,bimbinglah kami selalu agar sentiasa menuju redhaMU,

AMEEN ...




Sources : Ustazah Siti Norbahyah Mahamood





14 comments:

  1. Sedih bacanya...
    Kita kena selalu rasional thinking dear...
    Mummy dah lalui terlalu banyak dugaan hidup, Alhamdulillah...segala dugaan tu terbalas ngan manis sangat.
    Be Tabah ok.. chill!

    ReplyDelete
  2. Allah bagi ujian kat kita sebab Allah sayangkan kita :)

    ReplyDelete
  3. semoga kita terus yakin dengan janji2 Allah...

    ReplyDelete
  4. bila diuji selalu ingat bahawa itu tandanya Allah sayangkan kita..ataupun itu sbg penebus kpd dosa kita...Allah takkan uji hambaNya dgn ujian yg x mampu dipikul

    :)

    ReplyDelete
  5. Ya Allah,ampunkanlah aku..kerana adakalanya aku salah sangka kpdMU..
    Engkau mengujiku kerana luasnya kasihMU padaku...tapi aku menyangka Engkau tidak sayang padaku ya Allah...

    Amin Ya Rabbal Alamin...
    terima kasih untuk perkongsian ini..

    ReplyDelete
  6. Segala ujian yang diberi adalah kerana kita mampu menanganinya. itu tandanya Allah sayangkan kita. Mintalah pertolongan dari Allah, pasti ada penyelesaiannya.

    ReplyDelete
  7. ujian tu menguji keimanan kita..tanda kita disayangi olehNYA..)

    ReplyDelete
  8. Setiap ujian Allah tu ada hikmah di sebalik nya...kan.. :-) nice sharing..

    ReplyDelete
  9. bila diuji tanda Allah sayangkan kita kan :))

    ReplyDelete
  10. kenapa ni? sabar yer..setiap dugaan tu pasti ade hikmah nyer..

    ReplyDelete
  11. SEMOGA UJIAN TERSEBUT MEMBAWA KITA KE ARAH KEINSAFAN..DAN MENJADI MULIMIN & MUSLIMAT SEJATI..;)

    ReplyDelete
  12. salam..

    mmg seronok kalau baca fb ustazah snb.hehe

    ReplyDelete