Monday, July 23, 2012

Qalesya :: 3 Ramadhan... ^_^

Semangat Budak Kecik Nie... 

Alhamdulillah hari ni hari ke-3 kita semua menjalani ibadah berpuasa.. moga segala amalan kita di terima olehNYA. Dalam pada itu dah 2 hari Qalesya ikut ibu & daddy pergi terawih kat Masjid. Mula-mula nak bawa tu rasa risau juga sebabnya Qalesya memang tak pernah di bawa untuk Solat Terawih. Mula-mula tu diam jugalah.. lepas tu tahu je lah budak-budak cepat bosan.. menyanyilah dia dengar suara dia jer ... sibuk tanya daddy mana ... tanya itulah ini lah.. Aduhhhh Qalesya nie... Semalam yang ibu tak tahan dia buat perangai berpaut kat belakang ibu masa ibu tengah sujud. Hopefully malam ni dan seterusnya Qalesya tak buat lagi..      


Aku mencari redha Allah, kerana di hujung kehidupan itu, aku akan bertemu denganNYA ♥

♥ Aku ingin meraih redhanya Allah, kerana dengan redhaNya kehidupan ini lebih berkat dan tenang ♥

♥ Aku inginkan redha Allah, kerana tanpa redhaNya segala amalku pasti tiada istiqamah ♥

"Ya, Allah.. berkatilah usia ku, ampunilah diriku dan redhailah setiap amalku.. Sungguh aku ingin redha-Mu bukan redhanya seorang manusia.."



Tiada ketenangan yang paling indah melainkan airmata taubat selamat pagi semua sahabat2ku semoga apa yang kita lakukan hari ini di redahi allah...amin...

6 comments:

  1. amin..mudah-mudahan kita mendapat redha dariNya.. :)

    ReplyDelete
  2. INSYAALLAH mudah-mudahan... apa yang kita lakukan..akan mendapat redha dari Yang Maha Esa

    ReplyDelete
  3. Amin Ya rabbal alamin...

    Tu sebab saya tak nak bawa anak saya g terawih.. nanti dia tak terkawal..

    ReplyDelete
  4. InsyAllah moga qalesya be goodkat masjid yer :-)

    ReplyDelete