Tuesday, June 26, 2012

Allah Sentiasa Bersama ^_~




Pesan pada diri, jangan gentar hadapi ujian hidup..
Pesan pada hati, jangan berputus asa dengan rahmat Ilahi..
Pesan pada naluri, berhenti dari rasa mengeluh dan kecewa..

Bukankah Allah itu senantiasa ada untuk kita..
Senantiasa bersama dalam duka dan tawa kita..
Dan DIA selalu hadir bersama orang² yang bertaqwa..

Memperkukuhkan jalan hamba² yang berjuang di atas jalan-Nya..
KETAHUILAH.. 

bahwa Allah tidak akan sesekali meninggalkan kita..

Kecuali hanya kita saja yang seakan ingin melupakan DIA.. 

di saat kita leka dgn perkara2 lagha dan di waktu kita terkejar² nikmat dunia !!
Muhasabah Qalbu..





Sumber : Kredit to FB  Dunia Macam-Macam .. ^_~





11 comments:

  1. assalam liya..betul tu..
    Allah tidak akan sesekali meninggalkan kita.
    kita je kadang2 alpa..semoga kita semua dibawah rahmat dan perlindungan yang maha esa

    ReplyDelete
  2. hehehe.. dulu masa kecik kecik, time malam je nak pergi tandas kat luar umah selalu ajak abang temankan. Mak selalu ckp Allah ada wat pe takut.

    ntah le, takut jugak. tapi sekarang ni tak de la takut.

    ReplyDelete
  3. pedoman untuk saya juga.. terima kasih kerana memperingatkan saya yang selalu alpa.. Allah tetap bersama kita.. :)

    ReplyDelete
  4. Betul tu. Sentiasalah ingat padaNYA.

    ReplyDelete
  5. tq ... betul tu.. apapun keadaan kena ingat Allah SWT sentiasa bersama kita!

    ReplyDelete
  6. betul tu Allah tak pernah tinggalkan kita..sentiasa ada dekat dgn kita tak kira apa juga situasi.
    tq share ;)

    ReplyDelete
  7. apa jua yang Allah tentukan, pasti itulah yang terbaik kan liya.. salam kenal dari k.ana, and i follo u too... muahhh..

    ReplyDelete
  8. Allah sentiasa bersama kita.. ;)

    psstt: plz check ur emel regarding kenduri dak Nuha.. ;)

    ReplyDelete
  9. kita je yg selalu lupa pada Allah.. Allah sentiasa aje disisi kita dlm sush dan senang..

    ReplyDelete