Thursday, June 14, 2012

ENTAH ...!!!! nak buh tajuk apa yer... ^_~

Semalam balik nak ambik Qalesya kat rumah Nenek tapi dia tak ada. Nenek kata dia keluar dengan Adik ipar a.k.a Mama Qalesya. So ibu pun balik rumah terus je lah. Angkat kain, mandi, solat sementara nak tunggu isyak ibu ngaji sekejap. Tengok jam dah pukul 9 malam. Jadi tak senang duduk ibu kat rumah tue kejap-kejap tengok kat pintu kot-kot Qalesya balik. Mana adik ni, ibu dah rasa sunyi sangat je rumah ialah selalu ada Qalesya layan kerenah dia je. Dahlah Daddy pun tak ada. Ni adik pun tak ada kat rumah. Kesian ibu tau :(( . Dalam kul 10.30malam Qalesya sampai rumah. Nampak Ayah ( ana punya biraslah .. Qalesya panggil ayah ) hantar Qalesya kat pintu pagar. Budak kecik tu terus masuk rumah. Ibu dengan anak ni memang suka berdialog hehehe...

Ibu         : Qalesya pergi mana ni. Kenapa lambat balik. 
                 Ibu tunggu Adik tau... 
Qalesya : Adik g alan (jalan) .... 
Ibu         : Adik pergi dengan siapa .. 
Qalesya : Mama ... AYah .. Abang... 
Ibu         : Adik tak ingat ibu yer.. Sian ibu tau tinggal 
                 sorang-sorang kat rumah. 
                 Dahlah Daddy tak ada Adik pun Tak ada. 
Qalesya : Terus Dia peluk Ibu...Adik lupalah ibu .. 
                 ( dengar suara dia kata cam tu cair ibu ^_^  ) 
Ibu         : Tu lah lain kali bagitahu ibu dulu adik nak jalan tau.

Mata dah layu dah tu.. 


Nenek cakap satu hari suntuk main je dengan Abang..


Dah tidur.... Tu buku & jajan Mamee tu Mama Ayah dia belikan..
Sempat tunjuk kat ibu buku tu.. Pastu terus tidur.
LETIH ler tue ..

Sebelum Qalesya tidur ibu pesan kat dia. Adik kene ingat kalau orang dah bagi kita apa-apa tak kisah ler benda tue besar atau kecil, murah ke mahal ke, berharga atau pun tak, kita kenalah ucap " TERIMA KASIH" Orang dah memberi kita kenalah menghargainya tau. Ingat pesan ibu tu sampai bila-bila.

Tengah cakap dengan dia cam tu tetiba Qalesya cakap. "Terima kasih mama, Terima kasih Ayah , Terima kasih Abang... " Dalam hati ibu berkata Alhamdulillah Qalesya faham apa yang kita cakapkan dan ajar.

Dan ibu nak cakap " TERIMA KASIH ALLAH ... sebab bagi aku peluang menjadi seorang ibu di dunia pinjamanMU ini. "


9 comments:

  1. pandai nye dia.. cepat je catch up apa yg mama dia ckp.

    ReplyDelete
  2. pertama hati ibu..memang sunyi la kalau dia tak de

    ReplyDelete
  3. same la gan twin kalau dpt g jalan gan tok wan die terus lupe mummy die...

    ReplyDelete
  4. pandainya dia berkata2 yer.. comel jer kan. hehehehe
    Terima Kasih.. :)

    ReplyDelete
  5. pandainya.. harap anak saya pun bijak dan comel macam qalesya ni ehhe

    ReplyDelete