Wednesday, January 16, 2013

WordLess Wednesday ::: Tepek Pisang :::




Menu minum petang kami sebelum nie.. Teringat kat mak kat Teluk Intan.. Kalau ada stok pisang kat rumah suka tul mak masak tepek pisang nie.. Pastu bagi kat jiran-jiran & bawa ke surau.. Ada yang panggil lempeng pisang lah, tepek pisang lah.. Hehe ke ada lagi nama lain yang korang tahu.. Bolehlah share yer...


❤ ALLAH uji KEIKHLASAN apabila BERSENDIRIAN,
❤ ALLAH beri KEDEWASAAN apabila kita ada MASALAH,
❤ ALLAH latih KESABARAN dalam KESAKITAN,
❤ ALLAH tidak pernah mengambil apa yg kita SAYANG,KECUALI menggantikan yg LEBIH BAIK...Insyaa'ALLAH :)

14 comments:

  1. tepek pisang ni mcm belum pernah dengar..mungkin makanan orng utara ya liya..

    ReplyDelete
  2. Dah lamanya kakcik tak buat/makan tepek pisang macam tu. :(

    _________________________
    I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

    ReplyDelete
  3. tak pernah dengar plak nama kuih nih.. guna kaedah bakar ke kuih nih?

    ReplyDelete
  4. tepek ni sebab dia tepek je kan.. lebih kurg cm lepat pisang kan? hihi

    ReplyDelete
  5. Kakak tahu lempeng pisang tapi tak ada kelapa biasanya. Yg ini special ada kelapa dah alas daun pisang mesti best ni:)

    ReplyDelete
  6. org kedah panggil pek nga.... singkatan bagi tempek atas belanga..

    ReplyDelete
  7. org kedah panggil pek nga.... singkatan bagi tempek atas belanga..

    ReplyDelete
  8. org kedah panggil pek nga.... singkatan bagi tempek atas belanga..

    ReplyDelete
  9. tak pernah lg makan..tp mesti sedapp nyum nyum meh

    ReplyDelete
  10. sedap..dl masa kat kg...arwah mak rajin buat cam nie..

    ReplyDelete
  11. tepek pisang xtau lepat pisang tau la caner hihihihi

    ReplyDelete